Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02917nmm a22002537a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20220826165613.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
170208b xxu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0321902491 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
978-0321902498 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro transcriptor |
ugd |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
QA76.76.C672 |
Número de documento |
D47 |
082 ## - |
-- |
794.81 |
-- |
D47 |
100 ## - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
3107 |
Nombre de persona |
Despain, Wendy |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
100 principles of game design |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
United States of America |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
New Riders |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
223 p. : |
Otras características físicas |
il. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Designación de volumen o secuencia |
NRG |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
1. Universal principles for game innovation : A/symmetric play and synchronicity ; Aces high, jokers wild ; Bartle's player types ; Cooperative vs. oppositional ; Fairness ; Feedback loops ; Gardner's multiple intelligences ; Howard's law of occult game design ; Information ; Koster's theory of fun ; Lazzaro's four keys to fun ; Magic circle ; Making moves ; MDA: mechanics, dynamics, and aesthetics ; Memory vs. skill ; Minimax and maximin ; Nash equilibrium ; Outcomes: Pareto optimality ; Payoffs ; Prisoner's dilemma ; Puzzle development ; Rock, paper, scissors ; Seven universal emotions ; Skinner box ; Social ties ; Tragedy of the commons ; Transparency ; VandenBerghe's five domains of play ; Volunteer's dilemma --<br/>2. Universal principles for game creation : The 80/20 rule ; Brainstorming methods ; Consumer surplus ; Core gameplay loop ; Define the problem ; Design by committee ; Environmental storytelling ; Experience design ; Flow ; Four ways to be creative ; Game genres ; Game pillars ; Game tropes ; Gestalt ; House rules ; Iteration ; Magic wand ; Metagames ; Objects, attributes, states ; Ooh, shiny! ; Paper prototyping ; Pick two: fast, cheap, good ; Play testing ; Problem-solving obstacles ; Prototyping ; Risk assessment ; Supply and demand ; Synergy ; Theme ; Time and money ; User-centered design ; Wayfinding --<br/>3. Universal principles for game balancing : Addition pathways ; Attention vs. perception ; Balancing and tuning ; Details ; Doubling and halving ; Economies of scale ; Errors players make ; Errors without punishment ; Hick's law ; Interest curve ; Learning curve ; Loss aversion ; Maslow's hierarchy of needs ; Min/maxing ; Punishment ; Sandbox vs. on rails ; Ten minutes of sustained attention ; Variable rewards --<br/>4. Universal principles for troubleshooting : Advance organizers ; Affordance cues ; The Buster principle ; Cognitive biases ; Dominant strategy ; Fitts' law ; Fundamental attribution error ; Golden ratio ; Griefing ; Hype ; Instant vs. delayed gratification ; Krug's first law of usability ; Music and dopamine ; Pacing ; Problem-solving approaches ; Satisficing vs. optimizing ; Sense of accomplishment ; Spatial awareness ; Time dilation ; Working memory ; Zero-sum game. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
900 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Juegos de computadora |
Subdivisión de forma |
Diseño |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
900 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Juegos de computadora |
Subdivisión de forma |
Programación |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
3108 |
Nombre de persona |
Acosta, Keyvan |
Término indicativo de función |
autor |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Library of Congress Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libros digitales |